ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Η Σχολική μας Μονάδα

            Το Α΄ Δημοτικό Σχολείο Ύψωνα βρίσκεται  στην οδό Τριών Ιεραρχών.  Είναι αρκετά  κοντά στην Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Το Σχολείο λειτούργησε για πρώτη φορά το 1968 ως εξατάξιο. Η ραγδαία οικιστική ανάπτυξη της κοινότητας επέβαλε την επέκταση των κτιριακών του εγκαταστάσεων.
            Σήμερα  περιλαμβάνει 18 αίθουσες διδασκαλίας, 3 εργαστήρια ειδικών θεμάτων (Επιστήμης - Σχεδιασμού και Τεχνολογίας- Τέχνης, Μουσικής και Οικιακής Οικονομίας), γραφεία διοίκησης, αίθουσα Ειδικής Εκπαίδευσης, ιατρείο και αίθουσα πολλαπλής χρήση.
             Τη  φετινή χρονιά φοιτούν σε αυτό  361 παιδιά  και διδάσκουν 30 εκπαιδευτικοί.  Είναι μία από τις μεγαλύτερες σχολικές μονάδες της επαρχίας Λεμεσού. Το γεγονός αυτό δημιουργεί σε όλους μας  αυξημένες ευθύνες και υποχρεώσεις. Ταυτόχρονα όμως μας οπλίζει με την απαραίτητη επιμονή  και δύναμη για να στοχεύουμε ψηλά και να οραματιζόμαστε επιτυχίες και πρόοδο για το  Σχολείο μας .

Επικοινωνία γονιών-εκπαιδευτικών

    
 Στις μέρες μας δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα των σχέσεων σχολείου - γονιών. Πολλές έρευνες, που εστιάζουν την προσοχή τους στον καθορισμό των χαρακτηριστικών των αποτελεσματικών σχολείων, υπογραμμίζουν ότι η στενή συνεργασία των γονιών με τους δασκάλους συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην πρόοδο των παιδιών, ακαδημαϊκή και ψυχολογική.  Γι’  αυτό και επιδιώκουμε σωστή επικοινωνία και  ειλικρινή συνεργασία τόσο με την Πρόεδρο και τα  μέλη του Συνδέσμου Γονέων του σχολείου μας όσο και με τον κάθε γονιό ξεχωριστά.
        Μέσα σ’  αυτά τα πλαίσια,  το σχολείο συνεχίζει και φέτος  να επικοινωνεί και να ενημερώνει άμεσα  τους γονείς για διάφορα θέματα και δραστηριότητες του σχολείου με όλους τους δυνατούς τρόπους, με γραπτές ανακοινώσεις, με ενημερωτικά τρίπτυχα και με ηλεκτρονικά μηνύματα.
      Συνεχίζουμε την επικοινωνία μας με τη λειτουργία της ιστοσελίδας του σχολείου. Σε αυτή θα βρίσκετε ανακοινώσεις και άλλο υλικό που θα σας ενδιαφέρει άμεσα.
       Καλούμε, επίσης, τους γονείς  να έχουν τακτική επικοινωνία με τους δασκάλους των παιδιών τους για άμεση ενημέρωση και ανταλλαγή πληροφοριών, τόσο για την πρόοδο όσο και τη συμπεριφορά τους.
          Στο   πρόγραμμα μαθημάτων που δόθηκε στα παιδιά είναι γραμμένη η μέρα και η ώρα που ο κάθε δάσκαλος δέχεται επισκέψεις γονέων.
           Οι επισκέψεις παρακαλούμε να γίνονται στις καθορισμένες μέρες και ώρες, όπως φαίνονται στον πίνακα που ακολουθεί. Οι γονείς μπορούν επίσης, μετά από συνεννόηση, να επισκέπτονται τους δασκάλους ή τη Διευθύντρια για να συζητούν οτιδήποτε αφορά τα παιδιά τους.

Επισκέψεις γονέων

Α/Α
ΟΝΟΜΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥ
ΤΑΞΗ
ΜΕΡΑ
ΩΡΑ
1.        
Χριστούλα Λουκά
Διευθύντρια
2.        
Φυτούλα  Βακανά
Α΄1
3.        
Δέσποινα Κυριάκου
Α΄2
4.        
Ελπινίκη Στυλιανού
Α΄3
5.        
Ελένη Αντωνίου
Β΄1
6.        
Μαρία Γεωργίου
Β΄2
7.        
Νατάσα Παπαδοπούλου
Β΄3
8.        
Κατερίνα Γεωργίου
Γ΄1
9.        
Γιωργούλα Ευαγγέλου
Γ΄2
10.    
Θέκλα Καραντώνη
Γ΄3
11.    
Ζωή Λάμπρου
Δ΄1
12.    
Σοφία Πάντζιαρου
Δ΄2
13.    
Κούλα Καράσαββα
Δ΄3
14.    
Έλενα Ανδρονίκου
Ε΄1
15.    
Στέλλα Κόνια
Ε΄2
16.    
Ανθή Παπαϊωάννου
Ε΄3
17.    
Δέσπω Συμεού
Στ΄1
18.    
Γιώργος Αδάμου
Στ΄2
19.    
Παναγιώτα Ιωάννου
Στ΄3
20.    
Μαρία Ανδρέου
Επιστήμη
21.    
Αναστασία Καπαρή
Τέχνη


22.    
Σοφία Χατζηκωσταντή
Δασκάλα
23.    
Ανθούλα Τσίγκη
Αγγλικά
24.    
Άννα Θεοδώρου
Οικ.Οικον

25.    
Νικολέττα Κτωρή
Δασκάλα


26.    
Μαρία Σωκράτους
Δασκάλα


27.    
Μαρία Αποστόλου
Μουσική


28.    
Άντρη Χατζηβαρνάβα
Ειδ. Εκπ.


29.    
Ελισάβετ Κανναόυρου
Λογοθερ.



Ολοήμερο σχολείο

      Το σχολείο μας λειτουργεί ως Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο. Στο ολοήμερο σχολείο (Ο.Σ) φοιτούν 36 παιδιά.
    Το Ο.Σ λειτουργεί τέσσερις μέρες τη βδομάδα (εκτός Τετάρτης) με 4 περιόδους                  (1 Χ 40΄για σίτιση, 1 Χ 40΄για κατ’ οίκον εργασία και 2 Χ 40΄για θέματα ενδιαφέροντος). Τα παιδιά παραμένουν στο σχολείο μέχρι τις 16:00 και παρακολουθούν: Αγγλικά, Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, Τέχνη, Μουσική και Αθλοπαιδιές. 
       Στο Ο.Σ εργοδοτούνται 6 εκπαιδευτικοί: 3 μόνιμοι και 3 αδιόριστοι. Τη διοίκηση του Ο.Σ έχει αναλάβει η κ. Χρυστούλα Λουκά. Τη  σίτιση των παιδιών και την προμήθεια του γεύματος την αναλαμβάνει ο Σύνδεσμος Γονέων και οι γονείς πληρώνουν το κόστος. Η σίτιση των άπορων μαθητών επιχορηγείται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.



Κώδικας Καλής Συμπεριφοράς
Κανόνες Πειθαρχίας

            Ο «Κώδικας Καλής Συμπεριφοράς» καταρτίστηκε από το Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο, σε συνεργασία με τους υπεύθυνους δασκάλους. Ο  κώδικας στηρίχτηκε στο πλαίσιο του γενικού κώδικα καλής συμπεριφοράς, όπως ετοιμάστηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, αλλά και στις ιδιαιτερότητες της σχολικής μας μονάδας. Στη συνέχεια κατατέθηκε και εγκρίθηκε από το Σύλλογο των Δασκάλων του σχολείου μας. Στα παιδιά  δόθηκε σε μορφή τρίπτυχου.
Αφορά τους ακόλουθους τομείς:

1.        Τομέας Διαπροσωπικών Σχέσεων  
2.       Τομέας σχολικού και ευρύτερου περιβάλλοντος
3.       Τομέας κανονισμών λειτουργίας του σχολείου

 

Γενική Συμπεριφορά


·   Έρχομαι στο σχολείο στην ώρα μου και φορώ τη στολή μου.
·    Φέρνω στο σχολείο μόνο τα μαθήματα της μέρας.
·    Μιλώ με ευγένεια στους δασκάλους, στο βοηθητικό προσωπικό και στα παιδιά.
·    Συνεργάζομαι με τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου για το γενικό καλό.
·    Συνεργάζομαι με τα παιδιά του Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου για την 
    τήρησητου Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς.
·    Συμμετέχω στις εκδηλώσεις του σχολείου. Έχω να ωφεληθώ πολλά.
·     Στις εκδρομές και επισκέψεις του σχολείου μου πάντοτε υπακούω στις εισηγήσεις
     και οδηγίες των δασκάλων μου.
·    Αν κάνω λάθος, δεν ντρέπομαι να το  παραδεχτώ.
·    Σέβομαι τα άτομα με ειδικές ικανότητες.
·    Βοηθώ τους άλλους, όπου μπορώ.
·    Δίνω φιλία για να πάρω φιλία.
·     Στα παιχνίδια δέχομαι τη νίκη αλλά και την ήττα.
·    Δε χτυπώ ποτέ κανέναν. Δεν κοροϊδεύω τους άλλους. Αποφεύγω τις συγκρούσεις.
·   Λύνω τις διαφορές μου με τους άλλους με συζήτηση.
·   Σέβομαι τα άτομα άλλων εθνικοτήτων και αναγνωρίζω ότι είμαστε όλοι ίσοι.
·    Αποφεύγω να κάνω στους άλλους αυτό που δεν θα ήθελα οι άλλοι να κάνουν σε
    μένα.
·    Αξιοποιώ όσο καλύτερα μπορώ το χρόνο μου με βάση τα ενδιαφέροντά μου.
·     Ερευνώ θέματα που με ενδιαφέρουν και προσπαθώ και μόνος μου να μορφωθώ.
·     Τις ώρες που βρίσκομαι στο σχολείο, δε βγαίνω έξω από αυτό, ούτε πηγαίνω στο
     χώρο στάθμευσης.


Σχολικό περιβάλλον


   ·     Το σχολείο είναι το δεύτερό μου σπίτι.
   ·     Διατηρώ το σχολικό χώρο καθαρό.
   ·      Αναλαμβάνω πρωτοβουλίες που  βοηθούν στη βελτίωση του σχολικού χώρου.
   ·       Συνεργάζομαι με τους συμμαθητές μου για ένα καλύτερο περιβάλλον.
   ·       Προσέχω το σχολικό περιβάλλον και φροντίζω να μην καταστρέφεται, σε ώρες 
         λειτουργίας του σχολείου, αλλά και εκτός των ωρών λειτουργίας.
   ·       Αναφέρω τυχόν ζημιές που εντοπίζω στο σχολικό χώρο ή επικίνδυνα σημεία.
   ·        Δεν παίζω στον κήπο του σχολείου.
   ·        Κάνω οικονομία στο νερό.
  ·        Εξοικονομώ ηλεκτρική ενέργεια. Σβήνω τα φώτα και τις ηλεκτρικές  συσκευές,    
         όταν δεν τις χρειάζομαι.
   ·     Ανακυκλώνω όλα τα υλικά που μπορώ (χαρτί, μέταλλο, γυαλί, πλαστικό).




Τι κάνω στην τάξη




  • Όταν χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, κάθομαι ήσυχα και ετοιμάζω τα βιβλία μου.
  • Είμαι συγκεντρωμένος, παρακολουθώ με  προσοχή τους  δασκάλους μου και συμμετέχω στο μάθημα με κέφι.
  • Προσπαθώ να μη διακόπτω το μάθημα και δε σηκώνομαι από τη θέση μου χωρίς  σοβαρό λόγο.
  • Ακούω τις απόψεις των άλλων και εκφράζω τις δικές μου χωρίς να φωνάζω.
  • Δεν ενοχλώ τους άλλους. Είμαι ήσυχος, ήρεμος και προσεχτικός την ώρα του μαθήματος.
  • Συνεργάζομαι με την ομάδα μου.
  • Είμαι υπεύθυνος για ό,τι αναλάβω στην τάξη.
  • Προσέχω τα αντικείμενα της τάξης μου και  προσπαθώ να μην προκαλώ ζημιές.  Αποφεύγω να γράφω στον πίνακα χωρίς άδεια.
  • Διατηρώ την τάξη καθαρή.
  • Αποφεύγω να τρώω στην τάξη.




Τι κάνω στο διάλειμμα

  • Πριν βγω διάλειμμα, συγυρίζω τα πράγματά  μου.
  • Το διάλειμμα βγαίνω στην αυλή.
  • Στέκομαι στη σειρά στο κυλικείο.
  • Πλένω τα χέρια μου πριν φάω.
  • Το διάλειμμα φροντίζω να φάω, να πιω νερό και να πάω στην τουαλέτα, αν χρειάζομαι.
  • Χρησιμοποιώ τις εξωτερικές σκάλες με πολλή προσοχή.
  • Παίζω με άλλα παιδιά χωρίς να δημιουργώ προβλήματα.  Φροντίζω ιδιαίτερα τα παιδιά της   Α΄ τάξης.
  • Συμπεριφέρομαι με ευγένεια στα άλλα   παιδιά.
  • Αποφεύγω τα επικίνδυνα παιχνίδια.
  • Παίζω στους χώρους που επιτρέπεται.
  • Χρησιμοποιώ τα καλάθια για τα άχρηστα.

Μαθητικη αυτοδιοικηση


          Η οργανωμένη Μαθητική Κοινότητα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή και στην πραγματική βίωση όλων των δημοκρατικών αρχών, διαδικασιών, θεσμών και αξιών.
          Η συμμετοχή στην οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία του σχολείου βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες και να καλλιεργήσουν ορθές στάσεις, όπως είναι το συνεργατικό πνεύμα, ο διάλογος, η αυτόβουλη προσφορά, η υπευθυνότητα, ο αλληλοσεβασμός,  η ευσυνειδησία και η αυτοκριτική.
          Μέσα στα πλαίσια αυτά, με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, συγκροτήθηκαν και οργανώθηκαν οι επιτροπές  των τάξεων. Ακολούθως οι επιτροπές αυτές προχώρησαν στην επιλογή του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου,  το οποίο με τη σειρά του εξέλεξε την Κεντρική Επιτροπή.
         Είναι επιθυμητό να δίδεται η ευκαιρία σε όσο το δυνατό  περισσότερα παιδιά του σχολείου να αναλαμβάνουν  ευθύνες της διοίκησης της Μαθητικής Κοινότητας, ως μέλη  επιτροπών. Η εναλλαξιμότητα στις διάφορες θέσεις δίδει την ευκαιρία σε πολλά παιδιά να αναλάβουν ευθύνες. Έτσι, ορίστηκαν δύο χρονικές περίοδοι για θητεία των Μαθητικών Συμβουλίων και Επιτροπών:

·         Οκτώβρης – Γενάρης
·         Φλεβάρης – Ιούνης

Οι πρώτες εκλογικές διαδικασίες έγιναν στις αρχές του Οκτώβρη για την πρώτη περίοδο και οι δεύτερες θα γίνουν στο τέλος του Γενάρη 2014, για τη δεύτερη περίοδο.


ΣΤΟΧΟΙ ΥΠΟ ΕΜΦΑΣΗ

1.1  «Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ, Διεκδικώ»

Οι κύριες παράμετροι αυτού του στόχου είναι τρεις: (α) Γνωρίζω τον τόπο μου, (β) Δεν Ξεχνώ την κατεχόμενη γη μου, (γ) Διεκδικώ την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μου.

(α) Γνωρίζω τον τόπο μου: Η στόχευση αυτή τονίζει την αναγκαιότητα όπως οι μαθητές μας γνωρίσουν την ιστορία, τις παραδόσεις, τους θρύλους, τους μύθους, τα ήθη και έθιμα των διάφορων περιοχών του τόπου μας, τόσο των ελεύθερων περιοχών όσο και της κατεχόμενης πατρίδας μας.

(β) Δεν Ξεχνώ την κατεχόμενη γη μου: Κυρίαρχη θέση στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα έχει η προσπάθεια της διατήρησης άσβεστης της μνήμης των κατεχόμενων χωριών και πόλεών μας. Η κατεχόμενη γη μας θα πρέπει να ζωντανέψει στα μάτια των παιδιών μέσα από την ανάπτυξη προγραμμάτων/ δράσεων/πρωτοβουλιών που θα αναδεικνύουν, μέσα από γεωγραφικά, ιστορικά, πολιτισμικά και γλωσσικά στοιχεία, το ενιαίο και αδιαίρετο του τόπου μας.

(γ) Διεκδικώ την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μου: Η διεκδίκηση για την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μας δεν μπορεί, παρά να είναι συνεχής, να εκφράζεται με ειρηνικά μέσα και στη βάση της εφαρμογής των βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών του ανθρώπου.

1.2 «Η καλλιέργεια της ενεργού πολιτότητας με έμφαση στην κοινωνική αλληλεγγύη»

Είναι γνωστό σε όλους ότι ο τόπος μας διέρχεται μια δύσκολη οικονομική περίοδο, της οποίας οι επιπτώσεις στον κοινωνικό ιστό είναι έντονες και επίπονες. Η διαμόρφωση μαθητών/προσώπων που δε θα είναι παθητικοί δέκτες αλλά θα αναλάβουν δράση, ενώνοντας δυνάμεις για την αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων, δεν μπορεί παρά να λειτουργήσει καταλυτικά στα όσα δύσκολα βιώνουμε σήμερα. Μια υγιής κοινωνία, της οποίας ο κοινωνικός ιστός θεμελιώνεται σε ενεργούς πολίτες, δύναται να διασφαλίσει την πρόοδο, την ανάπτυξη και την ευημερία της. Γι’ αυτό και ο δεύτερος υπό έμφαση στόχος της νέας σχολικής χρονιάς «Η καλλιέργεια της ενεργού πολιτότητας με έμφαση στην κοινωνική αλληλεγγύη», υιοθετήθηκε για να ωθήσει στην ανάπτυξη συνειδητοποιημένων πολιτών που γνοιάζονται για τα όσα συμβαίνουν γύρω τους και αναλαμβάνουν ενεργό δράση, ενισχύοντας τις προσπάθειες όλων για σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και εκδήλωση κοινωνικής αλληλεγγύης.



Εμφάσεις της Σχολικής Χρονιάς

  1.  Κατ' οίκον εργασία
Βασική επιδίωξη του σχολείου είναι η κατ' οίκον εργασία να δίνεται με τρόπο που να μη μετατρέπεται σε κατ' οίκον συνδιδασκαλία εκπαιδευτικού και γονέων/κηδεμόνων, αλλά να λειτουργεί ως μια ευχάριστη δραστηριότητα, κατά την οποία οι γονείς/κηδεμόνες θα έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τα παιδιά τους και να παρακολουθήσουν την πρόοδό τους στο σχολείο.

Όλες οι εργασίες που ανατίθενται στο σπίτι πρέπει να δίνονται έπειτα από συζήτηση στην τάξη, ώστε να είναι απολύτως σαφείς, ενώ, ταυτόχρονα, να αίρονται τυχόν δυσκολίες, σε ό,τι αφορά τη διεκπεραίωσή τους.
2.  Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας στους μαθητές
Στο νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, παρόλο που δεν προνοείται τακτός χρόνος βιβλιοθήκης, η λογοτεχνία έχει ενταχθεί στο μάθημα «Γλώσσα και Πολιτισμός». Ο στόχος της ανάπτυξης της φιλαναγνωσίας στους μαθητές εξακολουθεί να ισχύει. Οι  εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν να προβαίνουν στις κατάλληλες διευθετήσεις ώστε οι μαθητές να συνεχίσουν να δανείζονται, να διαβάζουν βιβλία και να επεξεργάζονται δημιουργικά το περιεχόμενό τους.

3.  Περιβαλλοντική Αγωγή
Το φυσικό περιβάλλον αποτελεί το κοινό σπίτι όλων μας, και γι' αυτό πρέπει οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν έτσι ώστε να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση. Αυτός είναι ο λόγος, εξάλλου, που η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη έχουν εισαχθεί στα νέα αναλυτικά προγράμματα. Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα περιβάλλοντος πρέπει να αρχίζει από το σεβασμό προς το άμεσο σχολικό τους περιβάλλον.




 ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ


ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

θεμα σχεδιου δρασησ
"Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας - Η ποιοτική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου με σκοπό την πρόληψη της αντικοινωνικής συμπεριφοράς και της παραβατικότητας..."

Στα πλαίσια της Αγωγής Υγείας αναμένουμε από τα παιδιά  να μπορούν :
  1. Να αντιμετωπίζουν και να διαχειρίζονται τον ελεύθερο χρόνο ως ευκαιρία για υγιή απασχόληση.
  2. Να αναπτύξουν στενότερους οικογενειακούς και φιλικούς δεσμούς.
  3. Να νιώθουν τη χαρά της δημιουργίας, της συμμετοχής αλλά και της προσφοράς.
  4. Να αποδέχονται τη διαφορετικότητα, να σέβονται τους άλλους και να επιλύουν ειρηνικά τις συγκρούσεις που δημιουργούνται ανάμεσά τους.
  5. Να εντοπίσουν και να αναλογιστούν τους τρόπους με τους οποίους αντιδρούν στις καθημερινές τους διαφωνίες με άλλα άτομα και να καταλάβουν ότι υπάρχουν, εκτός από τον εκνευρισμό, το θυμό και την υποταγή, πολλοί άλλοι τρόποι επίλυσής τους.
  6. Να ελέγξουν παρορμητικές αντιδράσεις σε καταστάσεις πίεσης και να αποκτήσουν δεξιότητες επίλυσης  συγκρούσεων χωρίς εκφοβισμό, βία ή επιθετικότητα.


Σχολική  Τσάντα
 
Η συνεχής μεταφορά υπερβολικού βάρους από τα παιδιά μπορεί να προκαλέσει πόνους στην πλάτη και σοβαρές βλάβες στη σπονδυλική στήλη. Από έρευνες που έγιναν, φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι περιπτώσεις σκολίωσης, γι’ αυτό είναι απαραίτητο η τσάντα των μαθητών να γίνει πιο ελαφριά.
Εισηγούμαστε τους πιο κάτω τρόπους:

  • Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας δεν κουβαλούν άχρηστα πράγματα στην τσάντα τους.
  • Συνηθίστε τα παιδιά σας να κοιτάζουν το πρόγραμμα μαθημάτων τους και να βάζουν στην τσάντα τους μόνο τα βιβλία που σχετίζονται με τα μαθήματα της ημέρας.
  • Επιλέξετε την κατάλληλη τσάντα.
  • Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας έχει συνηθίσει να φορά την τσάντα του και στους δύο ώμους.
  • Τα παιδιά να έχουν πάντοτε στην τσάντα τους 3-4 ξυσμένα μολύβια, το σβηστήρι τους, τη ρίγα τους και τα χρωματιστά τους μολύβια.



Εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις

   Οι εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις, η σημασία των οποίων είναι αναμφισβήτητη, ενθαρρύνονται από το Υπουργείο Παιδείας. Τονίζεται ιδιαίτερα ότι το σχολείο θα προβαίνει στην πραγματοποίηση της επίσκεψης ή εκδρομής μόνο αν οι καιρικές συνθήκες είναι καλές και αν, σύμφωνα με τις προβλέψεις της μετεωρολογικής υπηρεσίας, δεν υπάρχει περίπτωση επιδείνωσής τους.

  Κατά την ημέρα της εκδρομής, δεν επιτρέπεται στα παιδιά η μεταφορά και χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Υπενθυμίζεται ότι στόχος των εκδρομών είναι να δοθεί στα παιδιά η ευκαιρία να γνωρίσουν το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό περιβάλλον του τόπου μας. Επίσης, να επικοινωνήσουν μεταξύ τους και με τους δασκάλους τους. Με τη χρήση των συγκεκριμένων παιχνιδιών, τα παιδιά απομονώνονται, αναπτύσσοντας αντικοινωνική συμπεριφορά, ενώ παράλληλα προκαλούνται αντιζηλίες μεταξύ τους, όπως και προβλήματα ανάμεσα σε μερικά παιδιά και τους γονείς/κηδεμόνες τους, αφού η οικονομική κατάστασή τους δεν τους επιτρέπει να τους αγοράσουν ηλεκτρονικά παιχνίδια.     

 Καλείστε, λοιπόν, να μην επιτρέπετε στα παιδιά σας τη μεταφορά   ηλεκτρονικών παιχνιδιών κατά τη διάρκεια των εκδρομών,  με απώτερο στόχο την κοινωνικοποίηση των παιδιών και τη μεγιστοποίηση του οφέλους από την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών.


 

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΣΤΟΛΗ

                               Αγόρια                                

      Καθημερινή Στολή                                                                             Επίσημη  Στολή
-Γκρίζο κοντό ή μακρύ παντελόνι                                                -Γκρίζο μακρύ παντελόνι         
-Άσπρη φανέλα                                                                                -Άσπρο πουκάμισο                   --Μπλε τρικό «V» καρέ                                                                    - Μπλε τρικό «V»καρέ
- Μπουφάν μπλε                                                                               - Μπουφάν μπλε                   
- Παπούτσια μαύρα ή αθλητικά                                                    - Παπούτσια μαύρα
   (όχι με έντονα χρώματα)                                                         - Γραβάτα μπλε



Κορίτσια


     Καθημερινή Στολή                                                                              Επίσημη  Στολή
-  Φούστα μπλε                                                                                         -  Φούστα μπλε
-  Άσπρη  φανέλα                                                                                      - Άσπρο πουκάμισο
- Μπλε τρικό «V»καρέ                                                                             - Μπλε τρικό «V»καρέ
- Μπουφάν μπλε                                                                                        - Μπουφάν μπλε  
- Παπούτσια μαύρα ή αθλητικά                                                             - Παπούτσια μαύρα
  (όχι με έντονα χρώματα)                                                                   - Γραβάτα  μπλε

 * Κατά τους χειμερινούς μήνες οι μαθήτριες μπορούν να φορούν χοντρό καλσόν (άσπρο ή μπλε)

 *Κατά τους χειμερινούς μήνες- αγόρια και κορίτσια- μπορούν να φορούν φόρμες γκρίζες. Το κάτω μέρος  της φόρμας  να είναι τύπου παντελονιού.


Στολή  Γυμναστικής (Αγόρια-Κορίτσια)
-          Παντελονάκι μπλε ή μαύρο
-          Φανέλα άσπρη 
-          Παπούτσια αθλητικά 
-          Φόρμες γκρίζες


 *Συστήνεται, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, τα παιδιά, τη μέρα που έχουν Γυμναστική, να φέρνουν και δεύτερη φανέλα.



Ασφάλεια παιδιών


Η ασφάλεια των παιδιών είναι το πρώτο μας μέλημα.

Ζητούμε από εσάς τους  γονείς  να  συνεργαστείτε μαζί  μας για το σκοπό αυτό:
  • Να είστε προσεκτικοί όταν κατεβαίνουν τα παιδιά σας από το αυτοκίνητο. Κατεβάστε τα στο πεζοδρόμιο και όχι στο δρόμο.
  • Μη βιαστείτε να φύγετε. Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν παιδιά  κοντά στο όχημά σας.
  • Παρακολουθείτε  τα παιδιά σας μέχρι να εισέλθουν στο σχολείο.
  • Φροντίστε να φέρνετε τα παιδιά σας έγκαιρα στο σχολείο. Αποφεύγετε τη βιασύνη και το τρέξιμο, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες ατυχήματος.
  • Αποφεύγετε να σταθμεύετε στην είσοδο του σχολείου ή στη διάβαση πεζών.
  • Να συμβουλεύετε  τα παιδιά σας:

-          να τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας
-          να είναι προσεκτικά στις διακινήσεις τους
-          να μη βγαίνουν έξω από το χώρο του σχολείου
-          να μην ανεβαίνουν στα κάγκελα του σχολείου
-          να μην τρέχουν στους διαδρόμους
-          να παίζουν στην αυλή του σχολείου, όπου υπάρχει επιτήρηση.



Προσέλευση και Αποχώρηση των Παιδιών


            Τα παιδιά πρέπει να έρχονται έγκαιρα στο σχολείο, γύρω στις 7:30π.μ. και να ετοιμάζονται για την έναρξη των μαθημάτων.
            Παιδιά που έρχονται πριν από τις 7:30 π.μ. δεν έχουν την απαιτούμενη επίβλεψη από το διδακτικό προσωπικό του σχολείου.
            Παρακαλούμε τους γονείς να έρχονται για να παραλάβουν τα παιδιά τους  αμέσως μετά τις 1:05 μ.μ., από τις  εξόδους του σχολείου. (Γονείς συγκεντρωμένοι στην αυλή ή έξω από τις τάξεις, πριν να κτυπήσει το κουδούνι, δημιουργούν πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία του σχολείου.)